خبرهای داغ:
صفدریان خبر داد

برگزاری  دومین آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصدی

همدان-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از برگزاری  دومین آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصدی خبر داد و گفت: ثبت‌نام این آزمون از ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است.
کد خبر: ۹۵۸۴۹۰۱
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
برگزاری  دومین آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصدی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید صفدریان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ماه سال ۵۸ به فرمان امام‌خمینی (ره) تاسیس و به دو منظور ترویج، توسعه و احیاء فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد که عنوان اول بیش از ۹۰ درصد تکالیف و ماموریت‌های بنیاد را شامل می‌شود و بحث دوم رشد و اعتلای مادی و معنوی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است که بخش عمده آن شامل مباحث آموزشی و فرهنگی می‌شود.

وی با بیان اینکه در جامعه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات عمده فرهنگی، ترویجی، مادی و معنوی اجرا می‌شود که جزء ماموریت‌های اصلی است، افزود: با توجه به ماموریت‌های جدید بنیاد شهید، ایثارگران را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و کارآفرینی توانمند می‌کنیم و در این رابطه دستگاه‌ها و آحاد مردم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ابراز کرد: یکی از ماموریت‌هایی که در ساختار جدید بنیاد چه در سطح ملی و چه در سطح استانی پیگیری می‌شود این است که دستگاه‌های مختلف به تکالیف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه ما ۸ هزار شهید در استان همدان داریم که باعث افتخار این استان هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۸هزار و ۵۴۳ جانباز و یک هزار و ۳۷ آزاده سرافراز هستند.

صفدریان با اشاره به اینکه امسال ۲۲ اسفند ماه با شعار «همپای جانبازان به پای عهد و پیمان_تا پای جان، هستیم در راه شهیدان»، آغاز می‌شود، گفت: از سال ۸۳ با ادغام سه نهاد متولی امور ایثارگران، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، سازمان امور جانبازان و ستاد رسیدگی به امور آزادگان، نهاد تازه تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شد و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شد.

وی به تشریح برنامه‌های سالروز بزرگداشت روز شهدا پرداخت و بیان کرد: پنجمین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان و نیرو‌های مسلح با محوریت برنامه‌های ۲۲ اسفند برگزار شد و تکالیف همه دستگاه‌ها در آن جلسه مشخص شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: تبلیغات محیطی و تولید محتوا در فضای مجازی از جمله این برنامه‌ها است و اقدام مهم دیگر طرح «سپاس» است که با عنوان «سلام شهید» همه مسئولین به دیدار خانواده‌های شهدا و عیادت از ایثارگران بستری در بیمارستان‌ها و منازل می‌روند.

وی از برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب ایثار و شهادت از ۱۳ تا ۱۸ اسفند ماه در سه‌راه فرهنگ شهرداری ملایر خبر داد و اضافه کرد: در ۱۵ اسفند ماه نیز غرس نهال به نام و یاد شهدا را داشتیم که به همت اداره کل منابع طبیعی و شهرداری‌ها در سطح استان انجام شد.

صفدریان با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان کتاب «پسرک فلافل فروش»، زندگینامه شهید طلبه و مدافع حرم «محمدهادی ذوالفقاری» از ۱۵ تا ۲۲ اسفند در سایت نوید شاهد تصریح کرد: یادواره شهدای غریب اسارات در شهرستان بهار نیز از دیگر برنامه‌ها بود که ۱۷ اسفند ماه برگزار شد؛ در سطح استان تا به امروز ۵۲ شهید غریب اسارت شناسایی شده است.

وی بیان کرد: میز خدمت حقوقی و معاضدت قضایی نیز به مناسبت این ایام برای اولین بار در سراسر کشور راه‌اندازی شده که از ۱۷ تا ۲۲ اسفند ادامه دارد و در ادارات بنیاد شهید، مصلا‌های نمازجمعه شهرستان‌ها و گلزار‌های شهدا، مشاوره حقوقی و قضایی به ایثارگران و غیرایثارگران داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان عنوان کرد: تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا در مصلا‌های نمازجمعه همدان انجام شد که با حضور امام جمعه و استاندار همدان از خانواده شهید «حاج ستار ابراهیمی» تجلیل شد و یک نهال به یاد شهید در مصلای نمازجمعه همدان توسط نماینده، ولی فقیه در استان کاشته شد.

وی با اشاره به برگزاری میز خدمت در محل نمازجمعه همدان و شهرستان‌ها گفت: برگزاری همایش سراسری تجلیل از خادمین شهدا در تهران که ۷ نفر نیز از استان همدان هستند، از دیگر برنامه‌ها است.

صفدریان با اشاره به اینکه برنامه مهم و محوری روز ۲۱ اسفند برگزاری اجلاسیه روز شهید است که در سالن اجتماعات باغ موزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مسئولین استانی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود و در این مراسم از مدال‌آوران ورزشکار در سطح ملی و بین المللی، ایثارگران استارت آپ، افرادی که در جشنواره شهید پیشرفت دارای مقام بودند و ایثارگران برتر در حوزه‌های هنری و قرآنی مورد تجلیل می‌شود و نمایشگاه عکس ایثار و شهادت نیز در حاشیه مراسم برگزار می‌شود.

وی گفت: روز ۲۲ اسفند مراسمی در گلزار‌های شهدای شهرستان‌ها با رونمایی از سند سه جلدی شهید «ایمانعلی و نباتعلی یارمطاقلو سهرابی» برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان بیان کرد: نشست مسئولین بنیاد شهید با تعدادی از پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات به منظور تعامل بیشتر بنیاد با پایگاه‌های مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ماموریت‌های بنیاد برای بسیجیان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری  دومین آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصدی خبر داد و گفت: ثبت‌نام این آزمون از ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا اواسط فروردین ماه ۱۴۰۳ در سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس  www.hrtc.ir ادامه دارد.

صفدریان با بیان اینکه بنیاد شهید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد ارتباط با ایثارگران استفاده می‌کند، گفت: برگزاری ملاقات عمومی در روز‌های سه شنبه و سایت ایثار از جمله این ظرفیت‌ها است که ایثارگران بدون مراجعه به بنیاد شهید می‌توانند درخواست و پیشنهاد‌های خود را در این سایت مطرح کنند.

وی ابراز کرد: ارتباط با تلفن ۱۶۱۶، سامانه پیامکی، طرح سپاس، دیدار از خانواده شهدا و ایثارگر، کمیسیون‌های مختلف و... نیز از دیگر مواردی است که مسئولین بنیاد حضور یافته و مشکلات افراد را برطرف می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور موظف هستند یک درصد از اعتبارات اجرایی را در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات به خانواده‌های معظم شهدا ارائه کنند که بند «واو» تبصره ۱۹ قانون بودجه است، که در دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان قالب دستگاه‌ها بیش از این مبلغ را در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار